2. 4. 2010.

Veliki petak je vece...


Šta radite petkom uveče, šta radite kad je Veliki petak veče? Ima li uopšte razlike? Ima! Toliko se umorite da uveče niste ni za šta (osim za izležavanje, pijuckanje čaja koji spremi MMM, gledanje Šoua Hrvatska traži zvijezdu i - piskaranje). Ovo poslednje sam možda i mogla ostaviti za sutra? Ali pošto celog života slušam ono "što možeš danas-ne ostavljaj za sutra", prosto nisam mogla:)

Šta se to danas tako radilo kod nas, a bogami i juče...sledi u nastavku...

Momci su bili u poseti kod mame na poslu

Posle toga smo pravili uskrsnje kolačiće. Tražila sam neke ideje i recepte na internetu pa sam se onda setila jedne knjigice koju mi je mama kupila jednom davno - Moja prva kuharica (hrvatsko izdanje). U njoj postoji recept sa sve slikama za izradu sličnih keksića. Knjiga je toliko interesantna da moram da vam pokažem unutrašnjost i sadržaj

Jako su mi slatki ovi mali kuvari kako petljaju u kuhinji, fenomenalno. I elem, ovi mali kuvari prave i keksiće sa glazurom, koje sam pravila jednom samo, mislim da je bilo za neku Novu Godinu, i rekoh sebi-ima da praviš te il ni jedne druge (nostalgija valjda). Otvorim knjigu, zasučem rukave (svoje i svojih pomoćnika) i spremim potrebne sastojke (ja sam poduplala meru, inače ide pola od svega dole navedenog):

1 margarin

250 gr šećera

2 jajeta

500 gr brašna i 1 prašak za pecivo

Umuti se prvo margarin sa šećerom, dodaju se jaja i na kraju brašno sa praškom za pecivo. Brašno se u principu dodaje po potrebi, možda treba i manje, sve u svemu testo se izmesi i razvalja oklagijom, vade se oblici sekačima i to može da izgleda ovako ako imate između 3 i 5 godina

Što je interesantno, tašno su znali koji je čiji keksić i smazali su ih u slast! Naravno pečene...

Glazura se pravi od belanceta koji se umuti viljuškom i u njega se dodaje šećer u prahu (250 gr otprilike na 1 belance)i kašikica limunovog soka. Ta masa se podeli na onoliko koliko boja želite, dodaje se prehrambena boja i kad se sve to završi izgleda ovako

Šareno i veselo

Juče smo farbali kolače a danas jaja. Već par godina, pored standardnog farbanja bojom za jaja primenjujem tehniku koju sam pokupila negde na internetu. Izuzetno jednostavno a efekti su super, jedinstveni i uvek drugačiji. Jaja se skuvaju u vodi, izvade se iz vode da se osuši ljuska. Spremiti šerpu i u šerpu sipati s prsta vode, i cediljku na koju se poređaju jaja. Lagano po jajima naneti prehrambenu boju u prahu, tri boje su sasvim dovoljne. Cediljku staviti na šerpu, poklopiti i staviti da voda provri. Kad se stvori dovoljno pare pod poklopac, boja počne da se otapa i preliva po jajima. Moja su danas izgledala ovako

TO BE CONTINUED...TOMOROW...

Нема коментара: