6. 7. 2010.

Slatka mala prevrnuta smokvice...





dno ti na vrhu stoji!

Ovi kolačići se u originalu zovu smokvice ali je meni bilo ovaj put sporo da ih tako upakujem:)

Recept čini mi se datira iz vremena sankcija kad su se pravili jeftini kolači....još ako su bili i bez jaja....bili su idealni....

Nisam ih od onomad ni pravila.

Ne znam zašto......

Ako ponesete komšinici koji na probu-obavezno ponesite i recept;)

Jeftini su, jednostavni za izradu, ne lepe se prilikom pečenja za pleh, izdašni i-ukusni.

Za ovaj mali slatkiš od kolača vam je potrebno:


za testo:

3 šoljice ulja + 3 šoljice vode

(one sasvim male poput fildžana će biti OK za prvi put a posle procenite da li vam je potrebna veća količina testa)

u ovo umutiti 600 gr brašna (ili po potrebi, a može i integralno) sa praškom za pecivo

3 kašike šećera

za fil:

dinstane jabuke sa šećerom i cimetom (lepše su rendane, ako su vam bistre pre filovanja ubaciti koju kašiku pšeničnog griza )

umesto jabuka može i neko drugo voće-dunje npr.

Pobrašniti podlogu za mešenje i izručiti testo. Mesiti rukama (koje će biti izuzetno masne zbog ulja) do potrebne tvrdoće. Od testa kidati kuglice veličine većeg oraha, oblikovati ih rukama i spljeskati na dlanu kao malu palačinku. U sredinu staviti kašikicu fila i krajeve pokupiti na sredini (kao kad pravite knedle). Izađe 35-40 kuglica.

Trebalo bi u stvari praviti male fišeke koji će podsećati na smokvice ali sam ih ja obrnula - onaj pokupljeni deo okrenula na dno. Peći na nepodmazanom plehu-dovoljno su masne, 10 tak minuta na 180 stepeni a onda još toliko na 250. Ustvari-dok ne vidite da su pečene:)

Pečene ih uvaljati u prah šećer i posuti vanilin šećerom.

Po receptu ovo je posan kolač, pa ko posti neka ga obavezno proba. A i ko ne posti.....



post signature

1 коментар:

J e l e n a је рекао...

Draga Ivana, ja sam Jelena sa bloga foodfor thought i evo danas sam otkrila vas kutak. Slatke su ove smokvice. Volela bih kada bi imali dodatak na blogu za pracenje FOLLOW pa da mogu preko bloggera da pratim direktno kad nesto objavite.